Gestió de residus industrials

Presencial i per videoconferència

La gestió dels residus suposa per a les empreses el desenvolupament de diverses tasques que deriven de l’aplicació de la legislació vigent en matèria de residus a nivell europeu, estatal, autonòmic i local. Aquestes tasques són de tipus tant operatiu com administratiu i, a la pràctica, ambdós àmbits s’han de saber conjugar amb d’altres necessitats de l’empresa com poden ser: la reducció de costos, l’optimització dels recursos, l’agilitat en els processos operatius interns, les exigències en matèria de seguretat i salut laboral, la gestió ambiental general de l’empresa, etc. Per assegurar una correcta gestió dels residus i l’activació de processos de millora que estiguin orientats al compliment legal, a l’eficiència en els recursos i a la reducció dels riscos i dels costos, és necessari que les persones designades per l’empresa com a responsables de la gestió dels residus disposin de coneixement, eines i recursos necessaris.

 

- Fer front a les responsabilitats legals i estar preparats en cas d'una inspecció

- Millorar l'actual gestió dels residus i conèixer les bones pràctiques a aplicar

- Conèixer els principals tràmits administratius que hi estan relacionats

- Reduir ineficiències, malbarataments i costos

- Millorar els resultats ambientals de l'empresa

- Motivar el personal i iniciar el procés de millora

El curs està orientat a empreses productores de residus industrials, responsables de producció, responsables de medi ambient, responsables de residus, responsables de manteniment i facility managers d’empreses industrials, consultors i assessors d’empreses, auditors ambientals.

  1. Com funciona la normativa de residus Coneixements legals bàsics Tipus de normes legals i competències administratives Com “llegir una llei”.
  2. Normativa de residus El "mapa" de la normativa general de residus i de residus específics.
  3. Requisits legals del productor de residus Les obligacions del productor de residus: Requisits legals i operatius, exemples pràctics i relació amb les administracions competents Gestió operativa: Requisits de gestió dels residus dins de l’empresa.
  4. Principals tràmits administratius Aspectes clau a tenir en compte en el moment de fer els tràmits amb l'Agència de Residus de Catalunya.
  5. La inspecció de residus a productors i gestors (inclosos agents i negociants)

           La inspecció

           Principals irregularitats

           Expedients sancionadors

           Novetats normatives

            Interpretació de criteris i consultes.

  1. La prevenció i la reutilització Estratègies i actuacions de reducció de costos i millora ambiental.
  2. Serveis de suport i finançament per projectes "Green"/circulars.

Blanca Foix, Consultora, auditora i experta legal

Laura Fabregò, Inspectora de l’Agència de Residus de Catalunya

  • Preu col·legiats: 285 €
  • Preu precol·legiats: 285 €
  • Preu no col·legiats: 395 €

Els drets d'inscripció per a col·legiats del Consell i de la METGEC serà el preu de col·legiats. Contacta amb el Departament de Formació per a realitzar les gestions corresponents abans de formalitzar el pagament. Tel. 934961420 o bé per email a: formacio@ebcn.cat

 

Formes i terminis de pagament dels cursos

 L’import del cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:

 

  • Targeta de crèdit o dèbit
  • Bizum
  • Carta amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament *:
    • Si ets client de Caixabank, a través de la Linea Oberta de CaixabankNow
    • Si no ets client, des del mateix portal CaixabankNow, a través de l'opció codi CPR i/o emissora

* Si vols saber quins passos has de seguir, fes clic aquí.

Una vegada fet el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic

Per a la realització d’aquest curs de formació, sota la modalitat presencial, teniu a la vostra disposició tiquets d’aparcament gratuït per una durada de 4 hores lectives que se us entregaran a la recepció de la seu col·legial. Un cop iniciat el curs, només caldrà que us identifiqueu amb el vostre nom i cognoms pel seu lliurament. Aquests tiquets són vàlids per: 

 

- Aparcaments Saba (C/Pau Claris 110, 08007 BARCELONA) Com arribar-hi

 

Formació subvencionada per col·legiats en situació d’atur

El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.

 

Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.  

*Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.

 

Certificat d’assistència i/o aprofitament

En cada curs es lliura un certificat quan l’alumne assisteix com a mínim a un 75 % de les hores del curs o d’aprofitament si supera el qüestionari final del curs.

 

Anul·lacions

Per anular la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.

 

Per les anul·lacions després del pagament, poseu-vos en contacte amb el departament de formació per correu electrònic formacio@ebcn.cat o per telèfon al 93 496 14 20.

 

Les anul·lacions comunicades dins dels 5 últims dies abans de l’inici del curs, o una vegada iniciat el curs, comportaran la pèrdua del 100 %.

 

El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.

 

Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció.

ico
Dates 7 i 8 de novembre de 2023
Horaris De 16 a 20 h
Tipus Presencial i videoconferència
Categoria Cursos
Durada 8 hores
Lloc Seu ENGINYERS BCN
Espai realització Aula 2, 3a planta del Col·legi
Adreça Consell de Cent, 365