Postgrau de Facility Management i Property Management
- Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
- Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta al Facility Management.
- Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
- Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.
- Gestionar de forma integral els recursos immobiliaris i els serveis de recolzament.
- Prendre les decisions estratègiques sobre la gestió d’immobles.
- Millorar la rendibilitat i la reducció de costos.
- Optimitzar les propietats e inversions immobiliàries.
Enginyers tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.
Mòdul 1. Figures que intervenen en la gestió d'actius immobiliaris (16 hores)
- Anàlisi de la situació actual i futura
- Competències i Funcions
- Models de FM. Introducció a la Figura del Property Manager. Vincles entre les diferents figures i responsabilitats
- Normativa de referència
Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (12 hores)
- Durabilitat i Cicle de Vida
- Gestió en Fase de projecte i obres
- Model de gestió del FM
- Licitació i contractació de serveis
Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (16 hores)
- Processos en un edifici
- Control de costos i gestió financera
- Quadre de comandament i indicadors de gestió
- Tecnologies orientades a la gestió
- Visita a un edifici
Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (14 hores)
- Gestió Energètica
- Contractació de subministraments
- Certificacions sostenibles
- Edificis saludables
Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (27 hores)
- Les instal·lacions en els edificis
- El Pla de Manteniment I GMAO
- Serveis de Manteniment
- Pla de Manteniment Preventiu. L'informe tècnic
Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores)
- Serveis de seguretat
- Plans d'emergència i autoprotecció
- PRL i CAE
Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (12 hores)
- Serveis de Neteja
- Serveis de consergeria i serveis auxiliars
- Visita a un edifici
Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (12 hores)
- Planificació i gestió d'espais
- Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
- Manual de Disseny dels espais
- Visita a un edifici
Mòdul 9. Habilitats (4 hores)
- Tècniques de negociació
- Tècniques de comunicació
- Treball en equip
Mòdul 10. Valoracions immobiliàries (9 hores)
- Mercat immobiliari. Estudi de mercat. Cas pràctic: Barcelona
- Valoracions d’immobles i urbanisme
- Normativa aplicable a les peritacions i taxacions. Mètodes de valoració immobiliària
- Elaboració d’informes i certificats de taxacions. Casos pràctics
Mòdul 11. Gestió financera d'actius immobiliaris (23 hores)
- Estratègia empresarial
- Anàlisi econòmic financer
- Fonts de finançament i càlcul de préstecs. Rendibilitat
- Fiscalitat immobiliària
- Due Diligence
Mòdul 12. Gestió legal d'actius immobiliaris (12 hores)
- La Llei d’Arrendaments Urbans (LAU)
- Drets Reals. La Propietat i els Drets Reals limitats de domini
- Contractes de Compra Venda
- Registre de la Propietat. El procediment registral
- Els Drets Reals de garantia: La Hipoteca. Propietat Horitzontal
- Contractes d'arrendament. Oficines, logística, Centres Comercials, etc.
Mòdul 13. Gestió tècnica i de serveis d'actius immobiliaris (2 hores)
- Certificacions Leed, Breeam i Well. Seguiment energètic
Mòdul 14. Capex Plan (4 hores)
- Creació de CAPEX PLAN. Smartbuilding. Wiredscrore i Smartscore
Mòdul 15. Pla de màrqueting i experiència dels edificis (4 hores)
- Creació d'un pla de màrqueting dels edificis. Experiència dels usuaris i app de recolzament
Albert Pons Pujol. Arquitecte Tècnic col·legiat. Fundador de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial
Miquel López Reig. Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.
Albert Alegret. Doctor Arquitecte. Diplomatures en Arquitectura Legal (DALF Pompeu Fabra) i Direcció d’Empreses (IESE). Recognised European Valuer (REV). Soci
de CEIAM. Expert en arquitectura, urbanisme i valoracions.
Anna Lluïsa Baró. Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CAATEEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.
Rafael Fernández Santor. Economista. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials. Titulat per la IHK Universitat de Frankfurt en Corporate Finance (Mergers and Acquisitions). MBA per IESE. Experiència internacional en entorn Multinacional. Directiu.
Lindy Garber. Master's Degree in Business Administration(ESADE). Master of International Management. Director Advisory & Transaction Services Investor Leasing CBRE.
Jordi Gosalves López. Arquitecte Tècnic col·legiat. Promotor immobiliari. Diplomat en Direcció d'empreses Promotores i Constructores. Màster en Economia de la Construcció. Ex-Director de grup empreses promotores, Ex-Conseller Banc espanyol.
Noelia Jordán Martín. Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.
Susana Martínez Rivera. Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.
Adriana Miras Ecija. Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.
Jesús Piñel Benito. Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.
Iñaki Rigo García. Arquitecte. Postgrau en Facility Management (CATEB). Gestió FM d'edificis del sector Healthcare. Anteriorment Responsable de Projectes a TBA Facilities.
Lucia Sanz. Enginyera Tècnica Agrícola. Llicenciada en Ciències Ambientals. Màster en Eficiència Energètica. Directora del Departament de Consultoria de InerGy.
Esther Somoza Rodríguez. Llicenciada en Psicologia. Màster en Direcció de RH, formació en negociació a Harvard, Màster en Coaching Organitzacional. Formadora i consultora en l'àrea de gestió de persones.
Óscar Subirats Rebull. Arquitecte Tècnic col·legiat i Eng. Ind. Certified Energy Manager. Especialista en sistemes energètics i sistemes de monitorització energètica. LinkedIn
Manel Vilaplana Casanovas. Advocat. Diplomat per Esade en Assessoria i Gestió Tributària. Diplomat en Dret Fiscal Internacional per la UB. Socidirector de Mavica Assessors SLU. Assessor fiscal
- Preu col·legiats: 2870 €
- Preu precol·legiats: 2870 €
- Preu no col·legiats: 4100 €
Els drets d'inscripció per a col·legiats del Consell i de la METGEC serà el preu de col·legiats. Contacta amb el Departament de Formació per a realitzar les gestions corresponents abans de formalitzar el pagament. Tel. 934961420 o bé per email a: formacio@ebcn.cat
Formes i terminis de pagament dels cursos
L’import del cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:
- Targeta de crèdit o dèbit
- Bizum
- Carta amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament *:
- Si ets client de Caixabank, a través de la Linea Oberta de CaixabankNow
- Si no ets client, des del mateix portal CaixabankNow, a través de l'opció codi CPR i/o emissora
* Si vols saber quins passos has de seguir, fes clic aquí.
Una vegada fet el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic
Data d'inici: 16/10/2025
Data de fi: 18/06/2026
Horari: Dijous, de 16 a 20 hores i un dimarts cada dues setmanes, de 16 a 20 h
Hores: 179 h.
Es faran les vacances de Nadal i Setmana Santa
Calendari subjecte a possibles modificacions
Formació subvencionada per col·legiats en situació d’atur
El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.
Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.
*Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.
Metodologia
Els professors del postgrau són professionals en actiu amb una àmplia experiència en els seus respectius camps. Aquests experts es comprometen a transferir els seus coneixements pràctics i teòrics als estudiants de manera pedagògica, garantint una comprensió profunda i aplicable de les matèries impartides.
Durant tota la formació tindràs el suport de la secretaria acadèmica per resoldre totes les teves consultes.
Avaluació
Farem una avaluació contínua; perquè puguis treure el màxim rendiment de la formació, et demanarem una assistència mínima del 80%.
Anul·lacions
Per anul·lar la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.
Les anul·lacions d’inscripcions als cursos s’hauran de comunicar al Departament de Formació (formacio@ebcn.cat o Tel. 93 496 14 20).
Les anul·lacions comunicades dins dels 5 últims dies abans de l’inici del curs, o una vegada iniciat el curs, comportaran la pèrdua del 100 % de l'import del curs.
El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.
Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció.
